Het Begin

Kramer Marine Engineering B.V. is op gericht in 2010. Aan het roer van het bedrijf staat Marco Kramer met 15 jaar ervaring in de scheepsbouw in Nederland, opgedaan bij de diverse grote werven, zoals Verolme Botlek, YVC IJsselwerf, Koninklijke Schelde, Van der Giessen-de Noord, Oceanco en IHC-Merwede.

KME beschikt over ervaring op het gebied van scheepsbouw, offshore en jachtbouw.

Oceanco

In dienst bij Alblasserdam Yachtbuilding B.V. als hoofdconstructeur zijn voor Oceanco de volgende werkzaamheden verricht, voor diverses mega jachten, zoals de Vibrant Curiosity, de Anastasia, de Alfo Nero en de Amevi:



Y704: MY Vibrant Curiosity




Y703: MY Anastasia




Y702: MY Alfa Nero




Y701: MY Amevi


Tevens is het project Management gevoerd voor de afbouw van de Alfa Four:



Y563: MY Alfa Four

Unocal 76

Advies en controle van vermoeiingsberekeningen en de aanpassingen van de spudcanconstructie  ivm het verlengen van de 5-jaarlijkse survey naar 10 jaar voor DNV van de Sea Fox 1 voor Unocal.



IHC-Merwede

Tijdens mijn werkzaamheden bij IHC–Merwede, op de tekenkamer te Hardinxveld-Giessendam, ben ik als hoofdconstructeur verantwoordelijk geweest voor de opbouw van het duiksupportschip de Seven Atlantic, bouwnummer 7713.




En tevens voor de constructie van het 5000 tons kraanschip de Oleg Strashnov, bouwnummer 7716.


Giessen-de Noord NV

In dienst bij Van der Giessen-de Noord N.V. een onderdeel van IHC, ben ik als hoofdconstructeur werkzaam geweest aan diverse scheepstypes, waaronder offshore support schepen, Ro/Ro Ferries, Kabellegschepen, baggerschepen en een mega jacht, onder andere:



Baggerschip Palliter van Deme, Begeleiding van het basic design tijdens de afbouwfase.




Ingeleend als hoofdconstructeur bij IHC-Kinderdijk voor het baggerschip genaamd de ‘Wan Qing Sha’ van CHEC.




Ingeleend bij IHC-engineering voor diverse engineerings werkzaamheden aan de Imtiaz voor Drapor-dragage des ports gevestigd in Casablanca te Marokko.




Hoofdconstructeur voor de constructie van het achterschip van de Volvox Olympia van Van Oord, gebouwd bij Van der Giessen-De Noord N.V.




Offshore Support Vessel genaamd Toisa Proteus. Begeleiding van het basic design tijdens de afbouwfase, zoals integratie van de 400tons kraanfundatie en mik.




Mega jacht – Tueq. Begeleiding van het basic design tijdens de afbouwfase.




Hoofdconstructeur van de Pascal Paoli, een Ro/Ro Ferry voor de SNCM, gebouwd bij Van der Giessen-de Noord.




Het ontwerp van de kabelleginstallatie voor Kabelonderhouds-schip, de Atlantic Guardian gebouwd bij Van der Giessen-de Noord N.V. voor Global Marine.




Hoofdconstructeur van de constructie van het voorschip en de pompkamer van de HAM318.
Ervaring

Deze unieke ervaring, gecombineerd met de verschillende soorten aspecten van scheepsbouw, zoals in de Offshore, Tankers, Ferries, Baggerschepen, Mega jachten en Binnenvaart, zowel in nieuwbouw, ombouw als reparatie, maken dat er een oplossing mogelijk is waar u misschien niet aan had gedacht. Dat is ook gelijk ons streven. Wij gaan er vanuit dat alles kan en samen zullen we zoeken naar de beste oplossing.


Damen Schelde Naval Shipbuilding

In dienst bij de koninklijke Schelde als (hoofd)constructeur werkzaam geweest aan diverse scheepstypes, waaronder  een bitumentanker, een ombouw van een zwarelading transportschip tot stenenstorter en voor de Marine onder andere:



Hoofdconstructeur van de mast ten behoeve van de radar, voor het luchtverdedigings en commando fregat.




Op lokatie tijdens de verbouwing in Vlissingen Oost op de werf Scheldepoort, in overleg met de klant, diverse engineerings werkzaamheden uitgevoerd. De Seahorse werd verbouwd van Zwarelading transport schip tot een DP-Stenenstort schip voor DeepRock, een samenwerking van Tideway en Boskalis.




Een Damage Repair Instruction Unit is voor de marine een traningsunit van een zinkend schip simulatie. Op de trainingsschool is zo’n unit geinstalleerd. Hiervoor zijn de constructie berekeningen en tekeningen gemaakt, als Hoofdconstructeur bij de Schelde.




Als constructeur gewerkt aan diverse constructieberekeningen en tekeningen, zoals de constructieplannen en sectietekeningen in een nieuwbouw engineeringsteam bij de Schelde.




Als constructeur gewerkt aan diverse  outfit tekeninge in een nieuwbouw engineeringsteam bij de Schelde.
YVC IJsselwerf



Als engineer gewerkt aan diverse sterkteberekeningen en constructie tekeningen van een Chemicalien tanker, de Tour Pomerol voor de franse rederij Tank Afrika, gebouwd bij de YVC IJsselwerf.




Als engineer gewerkt aan diverse sterkteberekeningen en constructie tekeningen van de Carolien, “SCH 81” voor rederij Vrolijk uit Scheveningen, gebouwd bij de YVC IJsselwerf.




Hellingproef aan boord van de Sea Baltica, voor rederij Master uit Lemmer tijdens de afbouw bij de YVC IJsselwerf.

Verolme Botlek



Medewerker in het conversionteam tijdens de verbouwing van de jack-up  Maersk Giant, waarbij een productie intallatie van Schlumberger is geinstalleerd bij Verolme Botlek.